Nasza oferta Ognisko Ok?cie jest czynne 5 dni w tygodniu, w godzinach: poniedzia?ek 12.00 – 18.00 wtorek 12.00 - 18.00 ?roda 12.00 - 18.00 czwartek 12.00 - 18.00 pi?tek 12.00 - 17.00
Tygodniowy rozk?ad zaj?? 2013 / 2014
PONIEDZIA?EK | WTOREK | ?RODA | CZWARTEK | PI?TEK | 12.00 - 16.00 Odrabianie lekcji Zaj?cia ?wietlicowe | 12.00 - 15.00 Odrabianie lekcji Zaj?cia ?wietlicowe | 12.00 - 15.00 Odrabianie lekcji Zaj?cia ?wietlicowe | 12.00 - 15.00 Odrabianie lekcji Zaj?cia ?wietlicowe | 12.00 - 15.00 Odrabianie lekcji Zaj?cia ?wietlicowe | 14.30 - 16.30 Wyj?cie na kr?gielnie Bowling & Bilard Club ul. G?adka | 14.30 - 15.30 Terapia pedagogiczna Zaj. logopedyczne Leszek Kacprowicz | 15.00 - 16.00 Zaj?cia taneczne | 14.30 - 16.30 Terapia pedagogiczna Ortograffiti Leszek Kacprowicz | 15.00 - 16.00 Zaj. sportowe (ping - pong) | 15.00 - 16.00 Gimnastyka umys?u Teresa Koz?owska | 16.00 - 16.30 Podwieczorek | 16.00 - 16.30 Podwieczorek | 16.00 - 16.30 Podwieczorek | 16.00 - 16.30 Podwieczorek | 16.00 - 16.30 Podwieczorek | 16.30 - 18.00 Zaj?cia teatralne Teresa Koz?owska | 14.30 – 18.00 Zaj?cia muzyczne Kazimierz Zawadzki | 16.00 - 17.00 Zaj. psychoedukacyjne Marzena Przybysz | 17.00 - 18.00 Spo?eczno?? Diana ?ciga?a | 16.00 - 17.00 Zaj?cia plastyczne - wolontariusz A. Radosz | 17.00 - 18.00 Zaj?cia na sali gimnastycznej | 17.00 - 18.00 Zaj. plastyczne Beata Ka??basiak |
Zaj?cia plastyczne - czwartek 17.00 Celem zaj?? jest prezentacja i nauka nowych technik plastycznych, wyrabianie wra?liwo?ci estetycznej, rozwijanie umiej?tno?ci pos?ugiwania si? komunikatem niewerbalnym, zmiany w wystroju sali, przygotowanie oprawy plastycznej imprez. Terapia pedagogiczna – wtorek i czwartek 14.30 Celem zaj?? jest przezwyci??anie trudno?ci w pisaniu i czytaniu zwi?zanych z dysleksj? i dysgrafi?. Zaj?cia muzyczno - wokalne - wtorek 14.30 Celem zaj?? jest nauka wspó?pracy w grupie, rozpoznawanie i rozwijanie uzdolnie? dzieci. Zaj?cia teatralne – poniedzia?ek 16.30 Celem zaj?? jest rozwijanie twórczych dyspozycji dzieci, rozwijanie umiej?tno?ci skutecznego komunikowania si? z innymi lud?mi, integracja grupy. Gimnastyka umys?u - pi?tek 15.00 Celem zaj?? jest wspieranie naturalnego rozwoju cz?owieka bez wzgl?du na jego wiek poprzez ró?ne ?wiczenia ruchowe, maj?ce na celu integracj? cia?a i umys?u.
Autor: Diana ?ciga?a
Nasze programy
PROGRAM ZAJ?? PLASTYCZNYCH
W naszym Ognisku mo?na zaobserwowa? du?e zainteresowanie plastyk? u dzieci w wieku szkolnym. Dzieci te bardzo ch?tnie poddaj? si? pasji twórczej w dziedzinie plastyki. Tak wi?c, by nie zaprzepa?ci? wrodzonej wra?liwo?ci i zdolno?ci twórczych dzieci, postanowi?am poprowadzi? warsztaty plastyczne dla uczniów klas II-V szko?y podstawowej. Program opracowany jest dla 12 wychowanków Ogniska o ró?nym stopniu uzdolnie?, zainteresowanych prac? na proponowanych warsztatach. Ekspresja plastyczna dziecka jest spontaniczna i wynika bezpo?rednio z jego prze?y?, spostrze?e? wyzwalaj?c wyobra?ni? i fantazj?. Dlatego te? podstawow? ide? warsztatów jest zabawowy charakter zaj??.
Zabawowa forma pracy zach?ca wychowanków do udzia?u w zaj?ciach, równocze?nie daje du?o rado?ci i satysfakcji. Przy okazji ró?nych zabaw plastycznych dziecko mo?e ugruntowywa? a tak?e poszerza? wiedz? z dziedziny plastyki zdobyt? w trakcie programowych zaj??. Rozszerzenie dzia?alno?ci plastycznej w ramach warsztatów plastycznego jeszcze bardziej pobudza wyobra?ni? i wra?liwo?? uczniów, co powoduje, ?e postawa dziecka staje si? postaw? ma?ego artysty.
PROGRAM TERAPII PEDAGOGICZNEJ
Programem terapeutycznym obj?ci s? wychowankowie z dysfunkcjami typu: specyficzne problemy w procesie czytania i pisania( dysleksja, dyzgrafia, dyzortogrfia, dyskalkulia), oraz z zaburzonymi kontaktami spo?ecznymi.
Dzieci te posiadaj? opinie psychologiczno- pedagogiczne i orzeczenia o potrzebie kszta?cenia specjalnego w których zawarte s? zalecenia zaj?? terapii pedagogicznej, zaj?? reedukacyjnych i korekcyjno- kompensacyjnych:
Przyj?te formy pracy to: praca w ma?ych grupach, oraz praca indywidualna, z wykorzystaniem narz?dzi wystandaryzowanych, zabaw i ?wicze?. Tematyka zaj?? ustalana jest z pedagogiem prowadz?cym szkolny program terapii pedagogicznej.
G?ównymi celami programu s?: p oprawa komunikacji interpersonalnej, wypracowanie nawyków poprawnego pisania i czytania ze zrozumieniem, niwelowanie napi?? emocjonalnych, usprawnianie funkcji percepcyjno- motorycznych na materiale ortograficznym, motywowanie do podejmowania dzia?a? o ró?nym stopniu trudno?ci, praca nad wzmocnieniem poczucia w?asnej warto?ci.
PROGRAM ZAJ?? TEATRALNYCH
Zaj?cia teatralne korzystnie wp?ywaj? na emocje uczestników - umo?liwiaj? odreagowanie napi??, ucz? wspó?dzia?ania w grupie podczas przygotowywania wspólnego dzie?a. Prezentacja przygotowanego przedstawienia pozytywnie wp?ywa na samomoocen? uczestników spektaklu.
Autor: Diana ?ciga?a
|